Struka je provela natječaj u vrijednosti od 51.000 EUR, struci su bila potrebna 3 autora i 5 suradnika, ukupno 8 (slovima: osam!) dizajnera da slože koncept *, struka je odabrala pobjednika i objasnila ideju ** iza koncepta koji je "uvjerljiv, grafički jednostavan, no ne i plošan – odlikuje ga slojevitost neophodan za dugovječan i uspješan identitet grada". Čemu objašnjavanje ako je znak jednostavan i uvjerljiv?





Osobno, ne sudjelujem na grafičkim natjecanjima iz nekoliko razloga:
- nemam vremena (najčešće),

- nisam član dizajnerske elite (čitaj: strukovnih udruženja) pa nemam "poguranac" koji imaju članovi,

- smatram da svojim dizajnerskim iskustvom i sposobnostima ne mogu konkurirati "big fish" dizajnerima te da su moji radovi isuviše usmjereni prema ispunjavanju želja i potreba mojih klijenata, a znatno manje prema dostizanju umjetničke izvrsnosti!


No, je li tko pitao klijente / korisnike, građane grada Zagreba njihovo mišljenje o 60-ak pristiglih radova na natječaj za novi vizualni identitet grada i pobjedničkom konceptu? Nisu li oni, kao budući konzumenti, trebali biti na neki način uvršteni u žiri? Što ćemo sada sa silnim negativnim komentarima, zar smo svi glupi i ne kužimo minimalizam, umjetnost za elite i mainstream u kojem se sve pojednostavljuje, ubrzava, "ofrljava"?! Ovo nema identiteta, nikakvu prepoznatljivost!


Evo što su konzumenti izglasali u anketama (trenutno stanje):

Večernji list: 84% glasova za "novi vizualni identitet je užas",

Jutarnji.hr: 69% glasova za "ne sviđa mi se",

Index.hr: 43% glasova za "užas", 24% glasova za "ništa posebno"

24 sata: 75% glasova za "ne sviđa mi se novi identitet",


Komentirajući odabrano rješenje, karikaturist Nikola Plečko / Nik Titanik, poručio je odgovornima za ovo dizajnersko preseravanje: "DAJ ME NEMOJTE JEBAT!" My words exactly!


Komentar s X-a: "kada vidite ovaj grb, što vas asocira na Zagreb osim riječi u tekstu? I što da se tu napiše Pariz, a ne Zagreb, bi li se isto tako moglo koristiti bez da se ljudi zabune i vele "Ma ne, to je grb Zagreba, vidiš da je." Ne radite promjene radi promjena." Bravo!


Komentar s LinkedIna: "Za koga je ovaj logo kreiran? Za građane svakako nije. Kreiran je za samoprozvanu elitu, za kremu koja si utvara da je pametnija i uzvišenija od prosječnog čovjeka." Bravo 2x!


---

* Hrvatska enciklopedija definira koncept kao "pismeni sastavak koji je prvi, spontani izraz nekih misli, nacrt, skica, zamisao... brzo nabačen sadržaj ili formalno nedotjeran tekst nekoga znanstvenog ili književnog djela, predavanja ili sl."

** Ideja: Performer Tomislav Gotovac 13.11.1981. prošetao je gol do glavnog gradskog trga gdje je legao i poljubio asfalt i uzviknuo "Zagreb (fali zarez!) volim te! Nakon toga je uhićen zbog remećenja javnog reda i mira.


Datum objave: 18. ožujka 2025.